Результати Twinning увійдуть в освітнє законодавство
У Міністерстві освіти відбулося засідання Наглядової ради та аналіз досягнень проекту Twinning "Модернізація законодавчих стандартів та принципів освіти та навчання у відповідності до політики Європейського Союзу щодо навчання впродовж життя", який находиться на завершальному етапі. Про це повідомляє прес-служба Міністерства освіти.
Засідання відбулося за участю заступника міністра освіти і науки, керівника Проекту від країни-бенефіціара Павла Полянського, керівника Проекту від консорціуму країн-членів ЄС Сюзан Готліб, представників Європейського Союзу в Україні Віри Рибак і Хуани Мера Кабейо, українських експертів, представників роботодавців та керівників професійних закладів.
Павло Полянський зазначив, що окремі результати проекту Twinning вже впроваджено у проекти нових законів України "Про освіту" та "Про професійну освіту", а також - у стратегію розвитку української освіти до 2025 року, які закладають докорінну реформу професійної освіти в Україні. Зокрема, вже внесено норму про створення багатопрофільних центрів професійної освіти, що мають готувати спеціалістів водночас за 20-30 професіями, які будуть потрібні на сучасному ринку праці.
Міністерство освіти і науки та європейська сторона, проаналізувавши спільну роботу за останній період, відзначили, що дійсно найбільшого прогресу вдалося досягнути саме в Компоненті І – вдосконалення законодавства. Було підготовлено рекомендації для розроблення нового Закону України «Про професійну освіту», до створення яких долучали датських експертів, а також європейський досвід децентралізацій професійної освіти.
Триває робота і над Компонентом ІІ – Національною рамкою кваліфікацій (НРК). Сьогодні триває тестування методичних рекомендацій щодо зіставлення наявних кваліфікацій професійної освіти з Національною рамкою кваліфікацій.
У рамках Компоненту ІІІ були розроблені 4 нових стандарти за європейськими вимогами, які планують впровадити у професійних закладах з нового навчального року. Окрім того, українські та європейські експерти працюють над експериментальним впровадженням в українську професійну освіту такої новації, як дуальне навчання, коли учнів навчатимуть роботодавці разом із професійними закладами. Експеримент із часткового запровадження дуальної системи навчання розпочнеться з 1 березня у 3 регіонах України: Запорізькій, Львівській областях та місті Києві.
Також члени Наглядової ради обговорили підготовку до заключної конференції, на якій суспільству презентують основні результати спільної роботи Міністерства освіти і науки, європейських партнерів та українських експертів задля реформування професійної освіти в Україні.
Засідання відбулося за участю заступника міністра освіти і науки, керівника Проекту від країни-бенефіціара Павла Полянського, керівника Проекту від консорціуму країн-членів ЄС Сюзан Готліб, представників Європейського Союзу в Україні Віри Рибак і Хуани Мера Кабейо, українських експертів, представників роботодавців та керівників професійних закладів.
Павло Полянський зазначив, що окремі результати проекту Twinning вже впроваджено у проекти нових законів України "Про освіту" та "Про професійну освіту", а також - у стратегію розвитку української освіти до 2025 року, які закладають докорінну реформу професійної освіти в Україні. Зокрема, вже внесено норму про створення багатопрофільних центрів професійної освіти, що мають готувати спеціалістів водночас за 20-30 професіями, які будуть потрібні на сучасному ринку праці.
Міністерство освіти і науки та європейська сторона, проаналізувавши спільну роботу за останній період, відзначили, що дійсно найбільшого прогресу вдалося досягнути саме в Компоненті І – вдосконалення законодавства. Було підготовлено рекомендації для розроблення нового Закону України «Про професійну освіту», до створення яких долучали датських експертів, а також європейський досвід децентралізацій професійної освіти.
Триває робота і над Компонентом ІІ – Національною рамкою кваліфікацій (НРК). Сьогодні триває тестування методичних рекомендацій щодо зіставлення наявних кваліфікацій професійної освіти з Національною рамкою кваліфікацій.
У рамках Компоненту ІІІ були розроблені 4 нових стандарти за європейськими вимогами, які планують впровадити у професійних закладах з нового навчального року. Окрім того, українські та європейські експерти працюють над експериментальним впровадженням в українську професійну освіту такої новації, як дуальне навчання, коли учнів навчатимуть роботодавці разом із професійними закладами. Експеримент із часткового запровадження дуальної системи навчання розпочнеться з 1 березня у 3 регіонах України: Запорізькій, Львівській областях та місті Києві.
Також члени Наглядової ради обговорили підготовку до заключної конференції, на якій суспільству презентують основні результати спільної роботи Міністерства освіти і науки, європейських партнерів та українських експертів задля реформування професійної освіти в Україні.
Немає коментарів:
Дописати коментар