#ZNO #listening
https://znoclub.com/pidgotovka-do-zno/1171-pidgotovka-do-audiyuvannya-z-anglijskoji-movi-video.html?fbclid=IwAR1Mz8kgT8YHDfyE3CA75AIRYr8gGhkkdN-OX_PjJHkveZZpWr_6RVEMpRo
6 найцікавіших ігор.
1. Bomb
Учні передають один одному м'яч, повторюючи слово (для відпрацювання вимови) або відповідаючи на питання (наприклад, «How old are you? - I am .... How old are you?»). У певний момент м'яч «вибухає». Той, у кого він знаходиться в руках, вибуває з гри. «Вибух» відбувається за секундоміром або по зупинці мелодії. Гра виходить азартної і веселою.
2. Sabge
Цю дворову гру пам'ятають ще наші батьки. На уроці англійської мови вона буде розвивати пам'ять, фантазію і діалогічну мова. Ведучий придумує питання (наприклад, «Where do you live?», «What do you do?», «What is your name?») І пропонує до них по три відповіді. Кожен гравець вибирає відповіді на запитання ведучого і запам'ятовує їх. Якщо гравець ловить м'яч, він погоджується з відповіддю, якщо на всі три питання - відштовхує м'яч, за замовчуванням йому призначається третя відповідь. Ведучий може кинути м'яч і сказати «САБЖ». Якщо гравець зловить цей м'яч, він може сам придумати відповідь на питання. В кінці гри гравці повинні пригадати і повторити всі свої відповіді. Виграє який розповів «нову біографію» найточніше.
3. Spelling game
Гра на розвиток грамотності і уважності. Діти передають один одному м'яч по колу і називають слово по буквах (table - ти-ей-бі-ел-та). Учень, який назвав букву невірно, вибуває з гри. Переможець повинен не допустити жодної помилки.
4. Catch and say
Ця гра може використовуватися для будь-якого drilling task. Умова може бути будь-яким - назвати слово на певну тему, дати відповідь на питання, назвати антонім або синонім (наприклад, учитель кидає м'яч і задає питання «Do you like ...?», Хлопці повинні дати коротку відповідь «Yes, I do./No , I do not. »).
5. Basketball
Цікавим варіантом гри «Catch and say» може стати «Basketball». Гравці називають слово на задану тему (їжа, шкільне приладдя, меблі) і кидають невеликий м'ячик в кошик. Один бал нараховується за вірну відповідь, один - за попадання в ціль. Азарт збільшиться, якщо розділити учнів на групи. Яскраві емоції від гри допоможуть краще запам'ятати нові слова.
6. True / False
Гра розвиває увагу і навик аудіювання. Це різновид всім відомої гри «Їстівне / неїстівне». Учні відбивають м'яч, якщо ведучий «помилився» (наприклад, «Cats eats mice», «What are your name?») І ловлять м'яч тільки після слів з певним звуком, з потрібною групи або тільки після граматично правильних пропозицій.
Якщо потрібно побачити відповіді всього класу, вибираються жести (підняти руку або грюкнути в долоні) або картки (червона - немає, зелена - так). Можна попросити дітей ловити м'яч і кидати назад вчителю, виправляючи допущені помилки.
Перед проведенням ігор з м'ячем слід обговорити з хлопцями правила поведінки (не кидати м'яч в обличчя, не кидати м'яч далеко, не кричати, не підказувати був) і передбачити покарання у разі порушень (наприклад, припинення гри).
Ігри з м'ячем можуть бути «десертом» уроку. Учні будуть з нетерпінням очікувати це веселе завдання.
Isn’t it better to learn or teach the English language while you’re enjoying yourself? Listening to songs with English lyrics is a great way of boosting skills, confidence and pronunciation. Common expressions, everyday language, descriptive words and metaphors are all part of the English language...
Isn’t it better to learn or teach the English language while you’re enjoying yourself? Listening to songs with English lyrics is a great way of boosting skills, confidence and pronunciation.
Common expressions, everyday language, descriptive words and metaphors are all part of the English language and can be found in almost all song lyrics. There’s something infectious about music – it gets in our heads – and maybe that’s why using it to learn English can be both fun and effective.
Recently, Pearson English blog readers told us about the music that they have found to be both inspiring and useful for improving their English. Here, we present some more suggestions from readers of song lyrics for English learners and teachers.
Simply the Best – Tina Turner
Blog reader Benjamin Lütgebüter recommends this song for practising comparatives and superlatives, though he points out that he actually prefers a version of the song that was used in a television advert that was aired during the London 2012 Summer Olympic Games.
You’re simply the best
Better than all the rest
Better than anyone
Anyone I ever met
I’m stuck on your heart
I hang on every word you say
Tear us apart
Baby, I would rather be dead
Better than all the rest
Better than anyone
Anyone I ever met
I’m stuck on your heart
I hang on every word you say
Tear us apart
Baby, I would rather be dead
The First Time Ever I Saw Your Face – Roberta Flack
We have to agree with Anthony Gaynor, who loves this song for its emotional impact. The simplicity of the language makes it a favourite with Anthony to use with his learners – he says that many of them have been reduced to tears by its beauty and fragility.
The first time ever I saw your face
The first time ever I saw your face
I thought the sun rose in your eyes
And the moon and stars were the gifts you gave
To the night and the empty skies, my love
To the night and the empty skies
The first time ever I saw your face
I thought the sun rose in your eyes
And the moon and stars were the gifts you gave
To the night and the empty skies, my love
To the night and the empty skies
To an Air Hostess – Clifford T Ward
Clifford T Ward has a wide range of beautifully written and clearly pronounced songs, says blog reader Nicholas Lopez Lusty. This makes To an Air Hostess and Open University perfect songs for English language learners. He even recommends using the songs in combination with plays and movies.
Walking through the terminal
I saw something beautiful
You left, for your duty call
Next time getting on the plane
That’s when I see you again
I can’t get you off my brain
I saw something beautiful
You left, for your duty call
Next time getting on the plane
That’s when I see you again
I can’t get you off my brain
If I Were a Boy – Beyoncé
Cecília Domingos uses this song with her students to work on the second conditional (used to talk about unlikely situations). Cecília also asks her learners to write their own versions, with the girls staying with the original version and the boys writing If I Were a Girl. Cecília says it’s an entertaining and amusing lesson to teach.
If I were a boy
I think I could understand
How it feels to love a girl
I swear I’d be a better man
I’d listen to her
Cause I know how it hurts
When you lose the one you wanted
Cause he’s taken you for granted
And everything you had got destroyed
I think I could understand
How it feels to love a girl
I swear I’d be a better man
I’d listen to her
Cause I know how it hurts
When you lose the one you wanted
Cause he’s taken you for granted
And everything you had got destroyed
It’s Late – Ricky Nelson
As a general rule, Christine Thabet finds that older songs are better for teaching purposes because the lyrics are less likely to be offensive and the words are easier to hear. A recent successful song lesson used this song by Ricky Nelson – it has a good rhythm and it describes a situation experienced by many teenagers. Christine also recommends songs that tell a story, such as Tell Laura I Love Her by Ray Peterson, She’s Leaving Home by the Beatles, or Big Bad John by Jimmy Dean.
It’s late (it’s late)
We gotta get on home
It’s late (it’s late)
We’ve been gone too long
Too bad (too bad)
We should a checked our time
Can’t phone (can’t phone)
We done spent every dime
We gotta get on home
It’s late (it’s late)
We’ve been gone too long
Too bad (too bad)
We should a checked our time
Can’t phone (can’t phone)
We done spent every dime
What are your favourite songs with English lyrics? Let us know in the comments section below…
Немає коментарів:
Дописати коментар