42 M Group




Кібербезпека

Для того, щоб захистити себе  в Інтернеті, варто пам’ятати:
  1. Не можна нікому, навіть найближчим друзям, розповідати свої паролі. Якщо ви вирішили записати їх, щоб не забути, залишайте листок вдома і не беріть його в школу, на роботу чи в інші місця, де можете загубити.
  2. Для паролю краще вибрати невелике речення. Пароль «1111» більше не є актуальним і надійним.
  3. Не діліться всією інформацією про себе в мережі. Згідно з законодавством України, дані про національність, освіту,  сімейний  стан,  релігійні переконання, дату і  місце народження належать до конфіденційних і мають обмежений доступ, а ми самі добровільно розповідаємо про них широкому колу людей.
  4. Не переходьте на всі посилання, які вам надсилають незнайомці чи навіть друзі – їхні сторінки також могли постраждати від зловмисників.
  5. Не скачуйте програми чи додатки із сумнівних ресурсів.
  6. Не підключайтеся до всіх відкритих мереж Wi-fi. Спокусливо, проте небезпечно.
  7. Робіть покупки лише в перевірених Інтернет-магазинах.
  8. Не повідомляйте імена, адреси, номери телефонів свої, членів своєї родини, колег тощо.
  9. Сім’ї варто погодити прийнятний час, який дитина може проводити в Інтернеті, та сайти, які вона планує відвідувати.
Наша безпека на просторах Інтернету залежить від нас самих. Користуючись елементарними правилами культури користування мережею, ми вже маємо набагато менше шансів потрапити на гачок інтернет-шахраїв.

Академічна доброчесність. 
Академічна доброчесність — поняття, що базується на 6 простих та зрозумілих цінностях: чесність, довіра, справедливість, повага, відповідальність та відвага. Повага до власної думки починається з поваги до думок інших, а повага до власного тексту — з поваги до чужих.
Анімаційний ролик | ОНЛАЙН-КУРС "АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ"



























PRESENT PERFECT
DEFINITION OF THE PRESENT PERFECT TENSE









The present perfect is used to indicate a link between the present and the past. The time of the action is before now but not specified, and we are often more interested in the result than in the action itself.

THE PRESENT PERFECT IS USED TO DESCRIBE
  • An action or situation that started in the past and continues in the present. have lived in Bristol since 1984 (= and I still do.)
  • An action performed during a period that has not yet finished. She has been to the cinema twice this week (= and the week isn't over yet.)
  • A repeated action in an unspecified period between the past and now. We have visited Portugal several times.
  • An action that was completed in the very recent past, expressed by 'just'. have just finished my work.
  • An action when the time is not important. He has read 'War and Peace'. (= the result of his reading is important)
Note: When we want to give or ask details about when, where, who, we use the simple past. Read more about choosing between the present perfect and the simple past tenses.
ACTIONS STARTED IN THE PAST AND CONTINUING IN THE PRESENT
  • They haven't lived here for years.
  • She has worked in the bank for five years.
  • We have had the same car for ten years.
  • Have you played the piano since you were a child?
WHEN THE TIME PERIOD REFERRED TO HAS NOT FINISHED
  • I have worked hard this week.
  • It has rained a lot this year.
  • We haven't seen her today.
ACTIONS REPEATED IN AN UNSPECIFIED PERIOD BETWEEN THE PAST AND NOW.
  • They have seen that film six times
  • It has happened several times already.
  • She has visited them frequently.
  • We have eaten at that restaurant many times.
ACTIONS COMPLETED IN THE VERY RECENT PAST (+JUST)
  • Have you just finished work?
  • have just eaten.
  • We have just seen her.
  • Has he just left?
WHEN THE PRECISE TIME OF THE ACTION IS NOT IMPORTANT OR NOT KNOWN
  • Someone has eaten my soup!
  • Have you seen 'Gone with the Wind'?
  • She's studied Japanese, Russian, and English.

FORMING THE PRESENT PERFECT

The present perfect of any verb is composed of two elements : the appropriate form of the auxiliary verb to have (present tense), plus the past participle of the main verb. The past participle of a regular verb is base+ed, e.g. played, arrived, looked. For irregular verbs, see the Table of irregular verbs in the section called 'Verbs'.
Affirmative
Subjectto havepast participle
Shehasvisited.
Negative
Subjectto have + notpast participle
Shehas not (hasn't)visited.
Interrogative
to havesubjectpast participle
Hasshevisited?
Negative interrogative
to have + notsubjectpast participle
Hasn'tshevisited?

Немає коментарів:

Дописати коментар