LESSON

Іноземна мова, за даними досліджень психологів, педагогів та медиків, належить до групи найбільш важких предметів, що вимагають значного напруження найвищої нервової діяльності учнів. Сучасний урок англійської мови характеризується великою інтенсивністю та вимагає від учнів концентрації уваги, напруження сил, бо у великій кількості використовуються тренувальні вправи
 Слід пам’ятати, що вчитель, який бажає щось міцно закріпити у дитячій пам’яті, повинен потурбуватися про те, щоб як можна більше органів відчуття – око, вухо, голос,  м’язові рухи – прийняли участь у запам’ятовуванні. Різноманітні методичні засоби значно підвищують працездатність дітей, бо залучають до роботи інші аналізатори, нові, не втомлені ділянки кори головного мозку.
Зняти втому, підвищити працездатність допоможуть засоби релаксації,  багаторазові фізкультхвилинки, на які можна відводити 3-5 хвилин.

Look left,
look right,
Look up,
look down,
Look around.
Look at your nose,
Look at that rose,
Close your eyes.
Open, wink and smile.
Your eyes are happy again!
***
Look at the ceiling,
Look at the floor,
Look at the window,
Look at the door.
Point to the window,
Point to the door,
Point to the ceiling,
Point to the floor.
***
2. Фізкультхвилинки для рук, для кистей рук
Завдання: розвиток мовного апарату, творчої активності, зняття напруги і втоми рук
***
My hands upon my head I place
On my shoulders, on my face
Then I put them in front of me
And gently clap: one, two, three!
***
Пальчикова гімнастика – дуже гарний засіб відпочинку після письмових вправ, особливо у молодшому шкільному віці.
Гра з пальцями – це інсценівка будь-яких римованих історій чи казок за допомогою пальців та долонь.
Ця гра нібито відображає реалії навколишнього світу – речі, тварин, людей, їхню діяльність, явища природи.
Під час пальчикової гри діти повторюють рухи за вчителем і тим самим активізують моторику рук.
Відпрацьовується спритність, вміння керувати своїми рухами, концентрувати увагу на певній діяльності.
***
I have fingers (hold up both hands, fingers spread)
And they all belong to me, (point to self)
I can make them do things
– Would you like to see?
I can shut them up tight (make fists)
I can open them wide (open hands)
I can put them together (place palms together)
I can make them all hide (put hands behind your back)
***
(5 fingers are gentlemen,
5 fingers are ladies.
They meet and begin to dance.)
Five little gentlemen Going for a walk.
Five little gentlemen Stop for a talk.
Along came five ladies,
They stood all together,
And they began to dance.
***
This is my right hand, I’ll raise it up high (Raise the right hand)
This is my left hand, I’ll touch the sky. (Raise the left hand.)
Right hand, (Show the right palm.)
Left hand, (Show the left palm)
Roll them around. (Roll hands around)
Left hand, (Show the left palm)
Right hand, (Show the right palm)
Turn around, turn around.
***
Here is a beehive, (затискаємо одну руку в кулак)
But where are the bees?
Hiding inside where nobody sees. (іншою рукою показуємо на кулак)
Soon they will come out of their hive.
One, two, three, four, five. (повільно разтискаэмо пальці один за іншим)
***
I have ten fingers (піднімаємо дві руки)
And they all belong to me, (показуємо на себе)
I can make them do things-
Would you like to see?
I can shut them up tight. (стиснути руки в кулачки)
I can open them wide. (розтиснути пальці)
I can put them together. (дві долоньки разом)
I can make them all hide. (заховати руки за спину)
I can make them jump high. (підняти руки вгору над головою)
I can make them jump low. (руки вниз, до підлоги)
I can fold them up quietly, (скласти руки на колінах)
And hold them just so.
***
Dance your fingers up, (ворушимо пальчиками і піднімаємо руки вгору)
Dance your fingers down, (руки вниз)
Dance your fingers to the side, (ворушимо пальчиками, руки в сторону)
Dance them all around. (повертаємося навколо)
Dance them on your shoulders, (пальчики «танцюють» на плечах)
Dance them on your head, (пальчики «танцюють» на голові)
Dance them on your tummy, (пальчики «танцюють» на животики)
And put them all to bed. (складаємо руки разом)
***
3. Фізкультхвилинки для ніг
Завдання: розвиток мовного апарату, творчої активності, зняття напруги і втоми ніг
***
Stand up! Stand up!
Hold your pencil please!
Sit down! Sit down!
And put your pencil down!
Stand up! Stand up!
Hold your crayon please!
Sit down! Sit down!
And put your crayon down! (book, rubber…)
***
4. Загальна розминка
Завдання: розвиток мовного апарату, творчої активності, зняття напруги і загальної втоми
***
One, one, one (показати вказівний палец)
I can run ! (біг на місці)
Two, two,two (показати 2 пальці)
I can jump too! (стрибки на місці)
Three, three, three (показати 3 пальці)
Look at me ! (дитина звамирає в смішній позі)
Детям ця розминка дуже подобається і вони просять повторити її знову і знову.
***
Stand up, sit down (встати і сісти)
Clap, clap, clap. (поплескати в долоні)
Point to the window, (показати пальчиком на вікно)
Point to the door, (показати пальчиком на двері)
Point to the board, (показати пальчиком на дошку)
Point to the floor. (показати пальчиком на підлогу)
Stand up, sit down (встати і сісти)
Clap, clap, clap. (поплескати в долоні)
Цю розминку можна використати під час вивчення теми “Моя домівка”
***
Make your right hand clap, clap, clap. (хлопаємо правою долонькою по лівій)
Make your left hand clap, clap, clap. (хлопаємо лівою долонькою по правій)
Turn around 1,2,3. (повернутись навколо себе)
It is easy, you can see !
Make your right foot tap, tap, tap. (топаємо правою ніжкою)
Make your left foot tap, tap, tap. (топаємо лівою ножкою)
Turn around 1,2,3. ( обернутись навколо себе)
It is easy, you can see !
***
Giraffes are tall, with necks so long. (Stand on tip toes; raise arms high up into the air)
Elephants’ trunks are big and strong. (Make trunk with a hand and an arm)
Zebras have stripes and can gallop away, (Gallop around in a circle)
While monkeys in the trees do sway. (Sway back and forth)
Old crocodile swims in a pool so deep, (Pretend to swim)
Turtles in the sun go to sleep. (Lay head on hands and close eyes)
***
Teddy Bear, Teddy Bear, touch your nose
Teddy Bear, Teddy Bear, touch your toes;
Teddy Bear, Teddy Bear, touch the ground,
Teddy Bear, Teddy Bear, turn around.
Teddy Bear, Teddy Bear, turn around,
Teddy Bear, Teddy Bear, touch the ground,
Teddy Bear, Teddy Bear, reach up high
Teddy Bear, Teddy Bear, wink one eye,
Teddy Bear, Teddy Bear, slap your knees,
Teddy Bear, Teddy Bear, sit down please.
***
Clap, clap, clap your hands,
Clap your hands together.
Stamp, stamp, stamp your feet,
Stamp your feet together.
Spin, spin, spin around,
Spin around together.
Wink, wink, wink your eyes
Wink your eyes together.
Dance, dance, dance about,
Dance about together.
Shake, shake, shake your hands,
Shake your hands together.
Smile, smile at your friends,
Let us smile together.
 ***
Clap, clap, clap your hands,
Clap your hands together.
Step, step, step your feet,
Step your feet together.
Spin, spin, spin around,
Spin around together.
Sing, sing, sing a song
Sing a song together.
Dance, dance, dance a dance,
Dance a dance together.
Wink, wink, wink your eyes,
Wink your eyes together.
Wink, wink, wink your eyes,
Wink your eyes together.
Shine, shine, shine your shoes,
Shine your shoes together.
Shine, shine, shine your shoes,
Shine your shoes together.
Jump, jump as a hare
As a hare together.
Run, run as a fox,
As a fox together.
Fly, fly as a bird,
As a bird together.
Swim, swim as a fish,
As a fish together.
Walk, walk as a bear,
As a bear together.
Wash, wash, wash your face,
Wash your face together.
Wash, wash, wash your face,
Wash your face together.
March, march, march, march to bed,
March to bed together.
March, march, march, march to bed,
March to bed together.
***
I can hop like a rabbit. (стрибаємо як кролик)
I can jump like a frog. (стрибаємо як жабка)
I can fly like a bird. (літаємо як пташечка)
I can run like a foх. (бігаємо як лисичка)
I can walk like a duck. (ходимо як качечка)
I can swim like a fish. (плаваємо як рибка)
And be still as good children – (і стаємо гарними дітками)
as still as this. (ось так)
***
Can you swim like a fish?
Can you run like a rabbit?
Can you jump like a kangaroo?
He can, she can, you can
They can and I can too.
Can you sing like a bird?
Can you walk like a cat?
Can you climb like a monkey in the zoo?
He can, she can, you can
They can and I can too.
***
One, two, touch the blue
Three, four, point to the door
Five, six, stamp your feet
Seven, eight, touch your face
Nine, ten start again!
***
Stand up, sit down (встаємо, сідаємо)
Clap, clap, clap. (плескаємо в долоні)
Point to the window, (показуємо пальцем на вікно)
Point to the door, (показуємо пальцем на двері)
Point to the board, (показуємо пальцем на дошку)
Point to the floor. (показуємо пальцем на підлогу)
Stand up, sit down (встаємо, сідаємо)
Clap, clap, clap. (плескаємо в долоні)
***
Touch your shoulder
Touch your knee
Raise your arms
Then drop them, please!
Touch your ankles
Pull your ears
Then touch your nose
With your toes go Tap, tap, tap
Now your fingers Snap, snap, snap!
***
Two little eyes to look around
Two little ears to hear each sound
One little nose to smell what` s sweet
One little mouth that likes to eat
***
Clap your hands together
One, two, three.
Turn around quickly
What can you see?
I can see the window
I can see the door
I can see the ceiling
I can see the floor  
***
Stand up and look around,
Shake your head and turn around,
Stamp your feet upon the ground,
Clap your hands and than sit down.
***
Stand up, please!
Let’ s do exercises.
Hands up! Clap! Clap! Clap!
Hands down! Shake! Shake! Shake!
Hands on hips! Jump! Jump! Jump!
Hop! Hop! Hop!
Stand still !
***
Перед зарядкою, потрібно домовиться, що діти будуть піднімати (груші, банани – якщо тема «Їжа»; кубики, ляльки – якщо тема «Іграшки»; пластмасових звірів – якщо тема «Тварини» і т.д.).
Це можуть бути як реальні предмети, так і уявні.
Pick up, put down, stand up, turn around.
Clap left, clap right, clap up, clap down.
Look left, look right, look up, look down.
Turn around, sit down, touch something brown.
Останнє слово можна щоразу змінювати, тим самим закріплюючи назви кольорів.
***
We are running, (біг на місці)
We are jumping, (стрибаємо на місці)
Trying sky to get. (піднімаємося на носочки, руки вгору)
We are skipping, (перескакуємо з ноги на ногу на місці)
Trying sky to get. (піднімаємося на носочки, руки вгору)
We are flying like a real jet. (руки в сторони, показуючи літак)
We are hopping, (стрибаємо на місці на одній нозі потім на іншій)
We are climbing (ніби деремося вгору)
Like a funny cat. (малюємо в повітрі вуса як у кота)
Mew. (сідаємо на місце)
***
Up, down, up, down. (руки вгору, вниз)
Which is the way to London Town? (крокуємо на місці)
Where? Where? (руку до очей, повороти вліво, вправо)
Up in the air, (дивимося вгору)
Close your eyes (закриваємо очі)
And you are there! (розводимо руки в сторони)
***
Show me your shoulders, (руки на плечі)
Show me your neck, (руки на шию)
Clap, clap your hands (плескаємо в долоні)
And show me your back. (повертаємося спиною, і знову обертаємося)
Show me your head, (руки на голову)
Show me your neck,
Clap, clap your hands
And show me your back.
Як бачите, останнє слово в першій сходинці можна замінювати будь-якою частиною тіла. І ця розминка чудово підходить при вивченні теми «Частини тіла» (Body).
***
Hands on shoulders, (долоні на плечі)
Hands on knees. (долоні на коліна)
Hands behind you, (руки за спину)
if you please;
Touch your shoulders, (знову долоні на плечі)
Now your nose, (пальцем доторкнутися до носа)
Now your hair and now your toes; (доторкнутися до волосся, потім до пальців на ногах)
Hands up high in the air, (руки вгору)
Down at your sides, and touch your hair; (руки по швах, доторкнутися до волосся)
Hands up high as before, (знову руки вгору)
Now clap your hands, one-two-three-four! (плескаємо в долоні 4 рази)
***
Hands up, (руки вгору)
Hands down, (руки вниз)
Hands on knees, (руки на коліна)
Sit down. (сідаємо навпочіпки)
Clap your hands, (плескаємо в долоні)
Stand up, (встаємо)
Stаmp your feet, (топаємо ногами)
Hands up. (руки вгору)
One, two, three, (показуємо на пальцях)
Hop! (підстрибуємо)
One, two, three, (показуємо на пальцях)
Stop! (долоні вперед)
One, two, three,
Hop!
One, two, three,
Stop!
Цей варіант, звичайно ж, легше ніж попередній. Діти запам’ятовують слова вже на 3 -4 раз. Я навіть прошу стати «вчителем» і провести розминку тих, хто запам’ятав краще за всіх.
***
Сучасний урок вимагає значної концентрації уваги, але іноді, насамперед у середині чи в кінці учбового дня не кожна дитина вміє вчасно перебудувати сприйняття з одного уроку на інший. Допомогти у цьому може психологічна підтримка, а саме – аутогенне тренування.
Ментальна релаксація є системою засобів саморегуляції функцій організму. Вона дозволяє активно керувати вищими психічними функціями, зміцнює силу волі, покращує увагу, регулює частоту скорочень серця, нормалізує ритм дихання. Аутогенне тренування зазвичай проводиться у середніх та старших класах протягом 3-5 хвилин, на початку або у середині уроку. Учням пропонується зайняти комфортну позицію, заплющити очі, поступово розслабити м’язи обличчя, рук, усього тулуба. Поступово, дослухаючись до слів учителя, викликаємо у себе відчуття тепла, приємної легкості. Не відволікаємось на сторонні думки. Вихід з вправи повинен бути спокійним та поступовим.
Sit comfortably.
Close your eyes.
Breathe in.
Breathe out.
Let’s pretend it’s summer.
You are lying on a sandy beach.
The weather is fine.
A light wind is blowing from the sea.
The birds are singing.
You have no troubles.
No serious problems.
You are quiet.
Your brain relaxes.
There is calm in your body.
Nothing diverts your attention.
You are relaxing.
(Pause)
Your troubles float away.
You love your relatives, your school, your friends.
They love you too.
Learn to appreciate every good thing.
The Earth is full of wonders.
You can do anything.
You are sure of yourself, that you have much energy.
You are in good spirits.
Open your eyes.
How do you feel?
Фізкультхвилинки – найкращі ліки від гіподинамії. Головна їх перевага полягає в тому, що вони мають у собі всі види рухів, притаманних людині – біг, стрибки, пластику рук, тулуба. Під час проведення фізкультхвилинки дитина відчуває радість після напруження розумових сил. Знання великої кількості таких вправ є необхідним для вчителя. Цей багаж слід постійно відновлювати та доповнювати. Отже, потрібні римовані вправи, вірші, пісеньки, казки.
Фізкультхвилинки стимулюють навчальну діяльність учнів, розвивають фантазію та уяву, увагу, пам’ять, пластичність рухів, знімають скутість. Це є важливим засобом самовираження: вчитель може краще пізнати своїх учнів, їхні організаторські, творчі здібності, фізичні можливості; завдяки цьому встановлюється більш тісний контакт між педагогом та дитиною, між дітьми в учнівському колективі.
Тематичні розминки  
Where are you from? where do you come from?
Дітям роздаються картки з зображенням прапорів різних країн, діти стають в коло і питають один одного: “З якої ти країни?” (Можна додати запитання “Якої ти національності?”)
Parts of body (name and show parts of body)
body
head
hair
face
forehead
eye
eyebrow
eye-lashes
cheek
chin
nose
mouth
lip
tooth
teeth
tongue
neck
throat
moustache
beard
shoulder
arm
elbow
hand
fingers
palm
chest
stomach
belly
back
waist
hips
leg
knee
heel
foot
feet
toes
Рухливі ігри
Вовк стоїть якомога далі від зайців. Зайці його запитують: «What time is it now?».
Вовк відповідає: «It’s 5 o’clock».
Зайці роблять 5 стрибків убік вовка, і знову запитують його час.
Так триває поки зайці не опиняться впритул до вовка.
Тоді вовк кричить «IT’S DINNER TIME», і біжить наздоганяти зайців.
Для дітей молодшого віку можна просто спростити гру замінивши фрази, окремими словами (наприклад: five, dinner).
***
Гра «Pass the ball round» (7 хвилин)
Учитель дає учням два м’ячі. За командою «Pass the ball round!» учні починають передавати м’ячи по колу: один праворуч від себе, а другий ліворуч. Всі учні промовляють слова: «Pass the ball round!» Коли м’ячи зустрінуться, учні з м’ячами виходять на середину кола, підкидають м’ячи вгору, промовляючи: «Up!Up! Up!». Після цього учні стають на свої місця, і гра повторюється.
***
Гра «Їстівне – неїстівне» (5 хвилин)
Учитель вибірково кидає м’яч учням, які стоять перед ним, і називає різні слова, як їстівні (слова до теми «Їжа /Food»), так і неїстівні. Якщо учень ловить м’яч, це означає, що він згоден з’їсти те, що учитель йому пропонує. Якщо ні – це означає, що він відмовляється. Потім роль вчителя може виконувати учень.
***
Гра «Відчуття ліктя» (6 хвилин)
Учні стають у коло. Потім повертаються попарно обличчям один до одного. Це партнери. Коли вчитель або учень промовляє фразу: «Elbow to elbow», учні мають доторкнутися ліктями один до одного. Далі подаються команди «head to head», «nose to nose», «ear to ear», «hand to hand», «leg to leg», «knee to knee», використовуючи назви різних частин тіла.
***
Гра «Упізнай слово» (10 хвилин)
Для цієї гри необхідна кольорова крейда.
Учитель у довільному порядку пише на дошці вивчені слова. Учні читають їх вголос. Потім клас ділиться на дві команди. Кожна з команд отримує крейдурізного кольору. Учитель називає слово, а перший учень з кожної команди біжить до дошки та обводить слово. Потім – другий, третій… Виграє команда, яка обведе більшу кількість слів.
***
Гра «Boasting game» (4 хвилини)
Учні змагаються у кількості рухів, які вони можуть назвати й продемонструвати. Кожен по черзі показує рух і називає його англійською, а всі повторюють.
Виграє той, хто назве найбільшу кількість дієслів.
I can jump (стрибає).
I can swim (імітує плавання).
I can run (біжить).
I can dance (танцює).
***
ЛІТЕРАТУРА
Журнал «Фізичне виховання в школах України», №2 (02) лютий 2009р., вид. «Основа»;
Журнал «Фізичне виховання в школах України», №12 (24) грудень 2010р., вид. «Основа»;
Качанова О.В., Кальницька Л.М. Усі уроки англійської мови. – Харків, «Основа», 2009.
Наговицына О.В., Дзюина Е.В. Поурочные разработки по англ.языку. 4 кл. – М., «ВАКО», 2004.
Песня на уроке английского языка // Иностранные языки в школе. – 2002, №1.
Розова О., Пузанова Л. English Rhimes for Children. – СПб, 1997.

Немає коментарів:

Дописати коментар